MOBILNO UČENJE U RAZREDNOJ NASTAVI

Pregledni naučni rad

  • Milica Bogdanović OŠ "Ivan Goran Kovačić", Beograd, Srbija
Ključne reči: mobilno učenje, veb alati, mobilne aplikacije, digitalne kompetencije, obrazovni sistem

Apstrakt

Upotreba mobilnih tehnologija i mobilnih aplikacija u nastavnom procesu pruža mogućnost učenicima da budu aktivni, da napreduju svojim tempom, da komuniciraju i uče različitim stilovima. U radu su pored reinterpretacije najznačajnijih istraživanja detektovani i preduslovi za uvođenje mobilnog učenja u nastavu. Posebna pažnja posvećena je mobilnim tehnologijama i mobilnim aplikacijama kao preduslovima za uvođenje mobilnog učenja. Cilj rada je detekcija obrazovnih potencijala mobilnog učenja u razrednoj nastavi. Koristili smo najreprezentativnija istraživanja čiji rezultati ukazuju na to da upotreba mobilnih tehnologija i mobilnih aplikacija u nastavi pozitivno utiču na motivaciju i angažovanost učenika u nastavnom procesu. Mobilne tehnologije mogu biti integrisane u nastavni proces uvođenjem osnovnih mogućnosti koje poseduju mobilni uređi, a zatim i kroz upotrebu mobilnih aplikacija. Unapređenje mobilnog učenja u Srbiji možemo očekivati sa razvojem digitalnih kompetencija nastavnika, povećanjem digialnih sadržaja, stalnom podrškom nastavnicima i sistemskim pristupom i strateškim planiranjem.

 

 

Reference

Al-Emran, M., Elsherif, H. M., Shaalan, K. (2016). Investigating attitudes towards the use of mobile learning in higher education. Computers in Human Behavior, 56, 93-102.

Al-Zoube, M. (2009). E-Learning on the cloud. Int. Arab. J. e Technol., 1(2), 58-64.

Brajković, E., Vasić, D., Volarić, T. (2014.). Utjecaj mobilnih uređaja u nastavi. Suvremena pitanja, 17, 50-67.

Churches, A. (2008). Bloom's taxonomy blooms digitally. Tech & Learning, 1, 1-6.

Elfeky, A. I. M., & Masadeh, T. S. Y. (2016). The Effect of Mobile Learning on Students' Achievement and Conversational Skills. International Journal of Higher Education, 5(3), 20-31.

Jarvenpaa, S. L., & Lang, K. R. (2005). Managing the paradoxes of mobile technology. Information systems management, 22(4), 7-23.

Jurić, M. (2018). Uporaba mobilnih telefona u učenju-mišljenja srednjoškolskih učenika (doktorska disertacija), Zadar: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta.

Knohova, L. (2017, January). The Art of Teaching with Mobile Applications. In International Conference on Distance Learning, Simulation and Communication 2017 (pp. 147-53).

Knežević, Ј. (2011). М-učenje (završni rad). Zagreb: Filozofski fakultet.

Nofriyanti, D. & Setyaningrum, W. (2019). Utilizing mobile phones in mathematics class: teachers’ and preservice teachers’ perceptions. In Journal of Physics: Conference Series,1320(1), p.012081. IOP Publishing.

Popadić, D., Kuzmanović, D. (2016). Mladi u svetu interneta: korišćenje digitalne tehnologije, rizici i zastupljenost digitalnog nasilja među učenicima u Srbiji, Beograd: Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, UNICEF.

Popović, M. (2019). Zastupljenost mobilnog učenja na Iniverzitetu Istočne Finske. Engineering management, 5(1), 1-6.

Quinn, C. (2000). mLearning: Mobile, wireless, in-your-pocket learning. LiNE Zine, 2006(1), 2.

Ristić, M. (2018). Digitalne kompetencije nastavnika i saradnika, Trendovi razvoja: Digitalizacija visokog obrazovanja, 1-4.

Ristić, M. (2018). Integracija mobilnih tehnologija u nastavu fizičkog vaspitanja. Inovacije u nastavi.-časopis za savremenu nastavu, 31(2), 41-52.

Ristić, M. (2019). M-učenje u nastavi stranog jezika-modeli integracije, Nasleđe,FILUM - Kragujevac, 42, 313-326.

Ristić, M. R., i Blagdanić, S. R. (2017). Nove perspektive u obrazovanju-vanučionička nastava u digitalnom okruženju. Inovacije u nastavi-časopis za savremenu nastavu, 30(2), 1-14.

Ristić, M. i Mandić, D. (2018). Spremnost obrazovnog sistema za mobilno učenje, Sociološki pregled, 52(3), 1044-1071.

Senić Ružić, M. M. (2019). Razvijanje digitalne pismenosti u osnovnoj školi (doktorska disertacija). Beograd: Univerzitet u Beogradu.

Simić, U., Stoković, G. i Ristić, M. (2018). Pedagoški model izokrenute učionice u Web okruženju. U: Veljović, A.[ur.]. Zbornik radova naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem. 3. Nacionalna konferencija sa međunarodnim učešćem, Čačak: Fakultet tehničkih nauka (pp. 389-397).

Stanojlović, S. i Mandić, D. (2016). Hipermediji u nastavi i učenju. Beograd: Učiteljski fakultet.

Tomić, B., Ristić, M. i Blagdanić, S. (2019). Mobilne aplikacije u vanučioničkoj nastavi prirode i društva, Metodička teorija i praksa, 19(1), str. 195 – 216.

ZUOV, MPNTR i ZVKOV. (2019). Nastavnik za digitalno doba-Okvir digitalnih kompetencija, Preuzeto u Februaru 2024 sa https://zuov.gov.rs/wp-content/uploads/2019/08/2019_ODK_Nastavnik-za-digitalno-doba.pdf.
Objavljeno
30. 07. 2024.
Broj časopisa
Sekcija
DIDAKTIKA I METODIKE NASTAVE